Dobry!
Po tylu latach od budowy dopiero dzisiaj zastanawiam się, czy prawoskręt do Portu Rumia jest zrobiony dobrze, czy kierowcy jadą tamtędy prawidłowo i czy nie jest to pewnego rodzaju pułapka na kierowców, którzy jadą tamtędy niezgodnie z przepisami (chyba) nawet tak jak ja na filmiku, ale do rzeczy.
Jeżeli jedziemy pasem do skrętu w prawo, to wydaje mi się, że powinniśmy zjechać na pierwszym zjazdem w prawo. W tym wypadku większość jadących od Rumi wjeżdża na pas do prawoskrętu a skrzyżowanie z ulicą Owsianą i Zbożową jadą na wprost pomimo znaków poziomych nakazujących skręcać.
Czy mój tok myślenia jest słuszny? Nie wypadałoby na przykład zmienić tam oznakowania poziomego na strzałki pozwalające na jazdę na wprost oraz skręt w prawo przynajmniej do przedostatniego skrzyżowania?
Co w przypadku gdy dojdzie do kolizji? Winny będzie ten, kto za przedostatnim skrzyżowaniem zmienił pas na zjazdowy czy ten, co już na prawoskręcie był tylko przestrzelił inne skrzyżowania?
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Prawoskręt do Portu Rumia
-
- Nowy/a na forum
9 postów
- Rejestracja: 3 lat temu
rozumiem Twój tok myślenia.
Wydaje mi się jednak że tworzyłoby to korki, więc jest to świadomy zabieg "drogowców/projektantów"
kojarzę 2 podobne miejsca:
- Grunwaldzka zjazd na Ceynowy - czy zjeżdżając na początku powinieneś skręcić na stację benzynową ?
- Gdynia - Morska - nowy pas do skrętu w prawo na Vox potem na Komfort i Shell
I przypomina mi się za co uwalali egzaminatorzy na prawo jazdy.
Przed skrzyżowaniami ze światłami mówili "proszę skręcić w prawo na następnym skrzyżowaniu" w sytuacji jak na filmie trzeba było skręcić w ul. Owsianą mimo iż pas do skrętu już się zaczynał "dla" skrzyżowania ze światłami
Wydaje mi się jednak że tworzyłoby to korki, więc jest to świadomy zabieg "drogowców/projektantów"
kojarzę 2 podobne miejsca:
- Grunwaldzka zjazd na Ceynowy - czy zjeżdżając na początku powinieneś skręcić na stację benzynową ?
- Gdynia - Morska - nowy pas do skrętu w prawo na Vox potem na Komfort i Shell
I przypomina mi się za co uwalali egzaminatorzy na prawo jazdy.
Przed skrzyżowaniami ze światłami mówili "proszę skręcić w prawo na następnym skrzyżowaniu" w sytuacji jak na filmie trzeba było skręcić w ul. Owsianą mimo iż pas do skrętu już się zaczynał "dla" skrzyżowania ze światłami
wojtas, ale Ty piszesz o wjazdach na posesje prywatne, które nie są skrzyżowaniami, a ja mówię tutaj skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Zbożowej oraz skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Owsianej.wojtas_2000 pisze: ↑1 rok temu- Grunwaldzka zjazd na Ceynowy - czy zjeżdżając na początku powinieneś skręcić na stację benzynową ?
- Gdynia - Morska - nowy pas do skrętu w prawo na Vox potem na Komfort i Shell
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
1. Polecam zaznajomić się z netykietą, dowiesz się przy okazji, dlaczego Twoje posty są blokowane.
2. Nie są - polecam zapoznać się z kodeksem ruchu drogowego.
3. Jeżeli strach jest na tyle duży, że moczysz się w nocy to poszukaj jakiegoś psychologa.
4. Odsyłam do punku pierwszego ...
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Zigi - w swoim poście zadałem pytanie, bo nie byłem pewny poprawnej odpowiedzi. Zakładałem, że mogę się mylić. Nie jestem alfą i omegą, bo gdybym był, to bym nie pytał. ("Tylko głupiec nie ma wątpliwości" - Karel Capek)
Jeżeli ktoś z forumowiczów zna odpowiedź to naprawdę wystarczyłoby mi po prostu: "Nie masz racji ponieważ (i tu pada argument wyjaśniający sprawę)".
Jeżeli ktoś z forumowiczów zna odpowiedź to naprawdę wystarczyłoby mi po prostu: "Nie masz racji ponieważ (i tu pada argument wyjaśniający sprawę)".
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
"...jadą na wprost pomimo znaków poziomych nakazujących skręcać."
Ja wiem że nie są to znaki nakazu, ale z Twojej wypowiedzi wynika, że Ty nie wiesz/ nie wiedziałeś .
Poza tym, nie uważam żeby moja wypowiedź była na niskim poziomie.. natomiast już Pan urażony zdecydowanie pokazał niski poziom konwersacji - ale jego post nie został zablokowany.
Dziwić się potem, że tak mało aktywne to forum ...
Ja wiem że nie są to znaki nakazu, ale z Twojej wypowiedzi wynika, że Ty nie wiesz/ nie wiedziałeś .
Poza tym, nie uważam żeby moja wypowiedź była na niskim poziomie.. natomiast już Pan urażony zdecydowanie pokazał niski poziom konwersacji - ale jego post nie został zablokowany.
Dziwić się potem, że tak mało aktywne to forum ...
Rozmawiałem z kimś kompetentnym w tym temacie. Ogólnie prawidłowym rozwiązaniem byłoby oznaczenie możliwości jazdy prosto lub w prawo przed pierwszym skrzyżowaniem.
Jeśli nie są to drogi, które są w obrębie skrzyżowania, a raczej nie są, to wjeżdżając na pas na początku można skręcić w prawo tylko w najbliższą jezdnię. Chcąc skręcić w kolejną należy zmienić pas później, dopiero za pierwszym skrzyżowaniem.
Jeśli nie są to drogi, które są w obrębie skrzyżowania, a raczej nie są, to wjeżdżając na pas na początku można skręcić w prawo tylko w najbliższą jezdnię. Chcąc skręcić w kolejną należy zmienić pas później, dopiero za pierwszym skrzyżowaniem.
Jeśli chodzi o ulicę Zbożową to rozwiązanie wydaje się być proste - jest to droga gruntowa, więc (upraszczając) tak, jakby jej nie było. Nie tworzy skrzyżowania, a wyjeżdżając z niej włączamy się do ruchu.
Z kolei ulica Owsiana ma nawierzchnię utwardzoną (kostka). Jednak jestem prawie pewien, że w momencie budowy tego skrzyżowania i jego oznakowania była to również droga gruntowa.
Inna sprawa, że ani znak pionowy (uzupełniający), ani oznakowanie poziome nie nakazują skrętu w prawo. Strzałka wskazuje jedynie kierunek, w jakim jazda z danego pasa jest dozwolona. Nie jest to równoznaczne z nakazem skrętu w pierwszą, możliwą drogę.
Z kolei ulica Owsiana ma nawierzchnię utwardzoną (kostka). Jednak jestem prawie pewien, że w momencie budowy tego skrzyżowania i jego oznakowania była to również droga gruntowa.
Inna sprawa, że ani znak pionowy (uzupełniający), ani oznakowanie poziome nie nakazują skrętu w prawo. Strzałka wskazuje jedynie kierunek, w jakim jazda z danego pasa jest dozwolona. Nie jest to równoznaczne z nakazem skrętu w pierwszą, możliwą drogę.
msn - tak faktycznie może być, jak piszesz - szukałem starych zdjęć satelitarnych, ale te, które są przed budową Portu Rumia są niskiej jakości i nie da się ocenić, jaki typ drogi tam wtedy był.
Przy okazji załatwiania innych spraw w UM Rumia podpytałem się ich, jak to wygląda ale wyszło na to, że oni sami do końca nie wiedzą jak tam się jedzie poprawnie i sami mi powiedzieli, że tam oznakowanie jest niepoprawne. A nasza "szóstka" podlega albo ZDW albo GDDKiA (nie pamiętam) i z UM pisali już w tej sprawie, ale nie dostali żadnej odpowiedzi.
Przy okazji załatwiania innych spraw w UM Rumia podpytałem się ich, jak to wygląda ale wyszło na to, że oni sami do końca nie wiedzą jak tam się jedzie poprawnie i sami mi powiedzieli, że tam oznakowanie jest niepoprawne. A nasza "szóstka" podlega albo ZDW albo GDDKiA (nie pamiętam) i z UM pisali już w tej sprawie, ale nie dostali żadnej odpowiedzi.
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...